jag är händig med!

Herregud, jag måste ju vara ett riktigt kap alltså!

Idag kom jag på att jag skulle flytta kökslampan till hallen, för den passar bra där och för att jag aldrig sitter i köket och äter ändå. Är däremot i hallen alldeles för ofta och svär för att jag inte ser något.

Så, nu flyttade jag den.
Det är jäkligt högt i tak och jag är rätt kort. Så fick ta en stol och sen en pall. Sen ställa pallen på stolen. Sen hämta en stol till som jag fick använda som pall för att komma upp på den andra pallen som stod på stolen. Hängde ni med? När jag väl hängt upp lampan och klättrat ner från min totalt livsfarliga låtsasstege ser jag att det nog bara är jag och eventuellt mina småsyskon som kommer in utan att slå huvudet i lampan. Med andra ord, alla som är längre än mig skulle fått vänja sig vid konstanta hjärnskakningar vid besök hos mig.

Happ.

Klättra upp igen. Försöka dra in sladden inuti den där hylsan som döljer alla sladdarna. Ser då att det är någon inkompetent jävel som satt en sån där sockerbit på fel sida av hylsan. Den var alltså utanpå istället för inuti. Förstår ni hur jag menar?
Fick i alla fall ta ner hela lampan.
Fram med skryvmejsel och skruva isär alltihopa.
Byta plats på sockerbiten.
Skruva ihop allt igen.

Happ.

Dags att klättra upp för den livsfarliga låtsasstegen igen. Hängde upp lampan, justerade så lampan hängde högre upp och klättrade ner.

Eldprovet, se om lampan funkar. Och vad tror ni?

Klart den funkade! :D Jag är sååååå duktig.

Haha, här kommer en liten paintbild för den som inte förstod.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0