Terve, yksi, kaksi, kolme, neljä & viisi.

Terve betyder hej på finska. Måste ju hålla min halvfinska blodådra vid liv. Jag kan faktiskt ungefär femton ord på finska. Fast då är fem av dem siffrorna ett till fem.


Terve.


Kolla vilken pose jag fick till! Ser asdryg ut.
Lägg gärna märke till att det är städat hemma hos mig. Jag var superwoman igår.

Har musen i handen. Datamusen alltså. Har tyvärr ingen sån funktion på datorn så den tar kort automatiskt efter en viss tid. Men hey, det funkar ju prima ändå!


Min räddning i nöden. Världens bästa uppfinning. Torrschampopo. Jag undrar bara varför de inte gör dem lite större. Tar ju slut på en gång.
Se lillkissen i bakgrunden. Han tröttnade visst på mig. Innan låg han bredvid mig och mös.

Nu: upp på stan och träffa systeryster. Jag ska göra henne en megastor tjänst. Fan vilken snäll storasyster jag är alltså. Borde få något sorts pris. :o

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack för språklektionen;)



Vad är torrschampo bra för? Har hört en massa om det.. aldrig riktigt förstått vad det gör:S



Hehe, systerpriset, det borde finnas, håller med!

2011-08-25 @ 16:07:00
URL: http://irlandskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0