home styling by Sanondra.

Oj, dålig jag är!

På att blogga alltså.



Här sitter jag upp och borde egentligen sova för länge sedan. Sjukt trött är jag men jag tvingar mig själv att vara uppe och göra massa saker som jag ligger efter med här hemma.

Ni ser jag har på mig typ jordens fulaste tröja. Det är för att jag håller på och målar mina möbler här hemma. Jag har färg ungefär överallt.


Kolla bara in mina armar.

Jag skulle gnugga mina ögon.. ja, såklart hade jag färg på fingret. Vit ögonskugga, hett?

Nu har jag målat kistan och vardagsrumsbordet. Två gånger till och med. Nu måste jag vänta på att det ska torka så jag kan flytta ut sakerna till sin vanliga plats här i vardagsrummet, så att jag sedan kan börja måla tv-möbeln. Känns jääävligt segt just nu.

Igår var jag förresten super(wo)man. Jag tvättade, målade möbler, lagade mat och samtidigt som jag gjorde allt det så gjorde jag mitt bästa för att hålla mina små älsklingar borta från all färg.
Nu undrar ni hur det gick ihop och då kan jag tala om för er att det gjorde det inte.
Figaro smet in i köket och strök sig mot det nymålade bordsbenet. Bingo! Vit katt och hårigt bordsben, yes!!
Sen är ju jag en riktig optimist och tror att det går att göra massa saker samtidigt. (Fast det går faktiskt att göra en massa saker samtidigt... fast när man målar så ska man nog koncentrera sig på det och inget annat..)
När jag lagade mat, om man kan kalla pulvermos för mat alltså, så lyckades jag spilla pulver ner på bordet. Jo, visst hade jag precis målat där.
Sen att ha massa färg på fingrarna, alltså varva mellan att måla och tvätta är kanske inte heller det smartaste. Jag tror inte jag lyckats färga ner några kläder som inte fick färgas ner.

Åh, nu ska jag upp om tre timmar. Dags att sova!!!!!! Fan! Jag som skulle sova tidigt idag. Sämst är jag.

Aja, bilder kommer senare på möblerna. Än så länge är jag sjuuuukt nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0