lots of text om en massa stuff.


Har varit ledig från jobbet idag och har verkligen tagit vara på det. Eller ja, jag har tagit det lugnt. Det är faktiskt skönt att göra det ibland. Björn var på jobbet så jag har varit ensam och bara varit. Städat lite. Har börjat sortera lite här hemma. Tänkte jag skulle rensa bort mer skit som jag samlat på mig så jag får lite mer utrymme här hemma. Jag tål inte när det är saker överallt. Igår körde Björn hit sin kaffemaskin med. Kommer inte på vad dom heter nu bara för det. Men man stoppar bara i en liten plastsak med vad man nu ska ha så blir det klart kaffe/te/choklad på några sekunder. Sitter och dricker te nu. Såååå gott. Björn drack en espresso. :P

Har målat om min byrå med. Den var mörkbrun/svart innan men nu är den vit. Allt blir vitt här hemma. Det var ett himla jobb att måla om den kan jag lova. Först slipa ner allt men det hjälpte ju Björn mig med. Ett hästjobb gjorde han. När jag finslipat och tvättat allt var det dags att måla. Äntligen tänkte jag. Målade och målade, men när det började torka syntes det igenom massa svarta streck. Jag såg direkt att det var där jag målat med penna. (anledningen till varför jag målat med penna är för att någon av katterna en gång för längesedan klöst, så det blev träfärgade rivmärken). Jag målade igen för att det skulle försvinna, men det gjorde det inte. Så målade igen men det försvann ändå inte. Just då ville jag typ lägga mig ner och gråta. Slänga byrån genom fönstret och köpa en ny. Dagen efter åkte Björn iväg och köpte någon superfärg och när jag kom hem från jobbet så var byrån vitmålat och ihopmonterad. Har jag sagt att jag har hittat världens handyman? Världens bästa kille. Och i förrgår firade vi en månad. ♥

Nu är jag ju jättesen att skriva om det som hände i Norge men har ju inte skrivit något sedan det hände. Det är ju helt sjukt. När jag kom hem från Kaggebo satt jag och kollade på nrk konstant och läste bloggar från ungdomar som var på Utøya. Grät men kunde inte sluta läsa. Det är ju helt sinnessjukt. Tänker på alla inblandade och anhöriga. Tänk att helt oskylda ungdomar blir avrättade på det sättet. Jag förstår inte.

Vilket blandat innehåll denna uppdatering fick. Men så är det ibland. Ska försöka bli bättre med uppdateringarna. Jag saknar att blogga ju!

Kommentarer
Postat av: TinA

Ojoj, han där Björn är som en egen Äntligen hemma-dude. Lovely! :D *sneglar på Paul och undrar när han ska börja..' haha nä jag skojar :) Men skönt det med byrån, att den är iordninggjord. Verkligen kul att Björn kan sånt där och att han ställer upp! :D



Det med Norge, jag läste bara vad som hände. Jag råkade få se en bild i en blogg och var helt oförberedd på de blodiga ungdomarna som bara låg där. Jag hade medvetet försökt undvika att se foton från lägret, för mitt huvud hade redan målat upp bilderna typ. När jag väl fick se "bekräftelsen" av förödelsen gick jag bara o satte mig i Pauls knä och undrade hur han kunde vara så elak, egoistisk..

2011-07-29 @ 12:58:46
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0