Jakten på billig alkohol.

Har ju helt glömt bort att fortsätta visa er bilder från Malta. Det är ju ändå nästan en månad sedan vi kom hem.

Här skulle vi till ett ställe där de skulle sälja billig alkohol, enligt en kille från snigelbaren, som Linda frågade. :P

Gänget utanför vårat hotell.

Linda var assnygg i klänning.

Vägarna runt Malta följer typ havet. Här är vägen ner till havet från vårat hotell.

Strandpromenadens utsikt. Bugibba stad.

Vi hittade fram tillslut. De hade till och med billig alkohol så vi beslutade att inte slå ihjäl Linda ändå.

Utsikt på vägen hem.

Vi gick förbi en djuraffär på vägen hem. Utanför luktade det fruktansvärt illa och medans de andra stannade till för att köpa en kall öl så gick jag, Millan och Pierre in dit för att kolla. Egentligen undrar jag varför jag gick in, för jag visste egentligen att jag skulle må dåligt av det, men gick såklart in ändå. Det var hemskt. Stackars djur alltså. De hade alldeles för många djur i alldeles för små burar. Hundar i så kort koppel att de knappt kunde resa på sig. Avföring låg överallt. En hund satt i en bur med burgolv där golvet var så nedtrampat i mitten att det var som en kon. Det satt skyltar upp om att de följde alla EU:s lagar och bla bla bla men lite humana kan de väl ändå vara? Den hunden i buren kollade på mig med en blick som direkt sa: snälla, ta mig härifrån. Jag höll på att börja gråta så gick ut. Har lite kort därifrån men vill inte lägga upp dom här.

Vi vandrade vidare hemåt...




Jag drog med Björn över vägen där jag såg en stor platta. Okänt vad för sorts platta.. hustak? Men det var i alla fall väldans fin utsikt över Bugibba bay. Den hette inte så.. men minns inte vad den hette.

Synd bara att det ska vara en jävla massa elledningar överallt. Satt faktiskt och försökte ta bort dom i photoscape men jag råkade stänga av datorn utan att spara mitt arbete och orkade inte göra om allt igen. Bra va? :P

Kommentarer
Postat av: TinA

härliga bilder!



Synd som fan om djuren i den affären dock :(

2011-07-29 @ 13:00:56
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0