Sagan om min kamera och gårdagens lasagne.

Och ni stiger i läsarantal fastän jag har varit sämst på att uppdatera bloggen. Skitkul! Välkomna!

Jag vet, sämst är jag. Men jag har liksom inte tid. Eller, jo. Jag har faktiskt tid egentligen men jag har prioriterat lite annat ett tag.
Jag har faktiskt typ tusen bilder jag tog på Malta som jag ivrigt vill visa er. Inte allihopa. Okej, men typ. Alla bilder som inte är suddiga eller visar könsorgan. (hahahaha, ville chocka farmor. Har inga bilder på könsorgan i min dator) Men många bilder blev jättesuddiga. Blev så arg på min kamera för den inte ville fokusera bilderna. Försökte på alla sätt men inget ville fungera. :'( Hade den fungerat bra så hade det blivit tusen bra bilder, nu blev det bara åttahundra. Typ.

Kanske ska lusläsa instruktionsboken då. Igen. Lite mer noggrant kanske.

Nu sitter jag i alla fall och käkar lasagne. Lite rester från gårdagen. Så duktig att laga mat alltså. Fast min bechamelsås råkade bränna sig när jag var upptagen med köttfärssåsen i två hundradelar. Snacka om attention whore. Klarade inte av att lämnas ensam i en sån kort stund ens. Sen var det någon (oklart vem ;P) som rörde i botten av kastrullen så allt det brända liksom satte smak på resten av såsen med. Jag försökta dölja den brända smaken med en halv grevéost, utan vidare resultat. Men slutresultatet blev gott ändå faktiskt. Och idag, när gratängen stått över natten och gottat sig så smakade den faktiskt hundra gånger bättre än igår. Även om det var gott igår med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0