lillördagsjobb

cheeena!



Gör ni då? Jag taggar för jobb ja. Jag har ju inte jobbat sedan i söndags så jag har haft megalång ledighet. Ska bli rätt skönt faktiskt. Även om det är suuuupersegt att jobba kväll. Men tjänar "storkovan" genom kvällsjobb, så jag antar att jag inte ska klaga. ;) Det är bara så himla ensamt. Börjar liksom prata med mig själv. Och stackars kunder. De får typ inte lämna butiken för jag bara babblar. Gäller alla kunder förutom de jobbiga. Och läskiga. Och raggiga.

En kille i helgen (obs, inte på fyllan) sa att han gillade mig, att han tyckte att jag var sexig och att jag var hans favorit. Jag sa tack men ville liksom att han skulle gå. Jättekul att han tycker det osv men jag vill inte höra. Jag vill bara höra det från Björn. Hallå, lägg märke till min förlovningsring liksom! Men man ska väl vara tacksam över att folk tycker jag kan vara sexig. Haha.. trodde jag inte kunde vara sexig längre. Jag börjar ju bli så gammal och sådär.. ;)

Det är lillördag idag vilket betyder att det kommer trilla in ett antal fulla äldre ungdomar och ett gäng medelålders tanter och farbrödrar. Tanterna är roligast eftersom de är så himla glada alltid. De har druckit mer än de själva inser och säger saker de inte förstår. Sen säger deras man att jag inte ska lyssna på dem. De har druckit för mycket vin.
Jobbigast är ungdomarna. De ska alltid..typ.. vara uppkäftiga och ifrågasätta. "Vadå, ser jag inte ut att vara 18 eller???"
Nej, det är liksom lite därför jag frågade. Och nej, jag vill inte gissa hur gammal du är. Och nej, jag tänker inte sälja till dig ändå. Och nu har jag stängt, då är det dast att lämna butiken. Skitkul skämt att du ska springa bakom kassan och ta lite cigg. Men jag har larm och larmar polisen. Så får du spendera kvällen i fyllecell istället för krogen.

Haha, ja. Så kan det vara. De växer väl upp de med. Hoppas jag. För deras egen skulle. Och för deras föräldrars skull.

Nåja.


Ser ni vad det står på min pin? Nej, det står i alla fall: " JAG LÄSER MINST 3 TIDNINGAR OM DAGEN" Pfft, årets lögn. Men måste ju bära en pin i jobbet. Jag fick välja på den med tre tidningar eller den med tio. Då kände jag att tre är väl närmast. 10 tidningar kanske jag lyckas knåpa ihop på ett år ungefär.

Nu är det dags att åka. Ska kanske borsta tänderna först. Åt lite pepparsalami förut. Så om jag vill ha några kunder att prata med ikväll så är det nog bäst jag borstar gaddarna noga. Kanske även använder munskölj.

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, ja det var ju bra att du kunde välja den pin som låg närmast sanningen;)

Mm förstår dig, du får försöka posa mer med din förlovningsring nästa gång.. börja diskutera med kunden om hur dyr han tror ringen var osv.. då kanske någon slags ring börjar plinga;) Hoppas du får en fin jobbkväll!

2012-02-08 @ 19:17:05
URL: http://irlandskan.blogg.se/
Postat av: Marianne

När jag jobbade på finska versionen av Pressbyrån brukade jag säga till de där småbarnen som frågade om jag inte trodde på att de var 18 och att de hade leg i bilen att kolla ett par extra gånger i spegeln :P



Och i Finland hade man ibland skitjobbigt med alkisar cirkus 60 år som ragga på en (man kan dessutom köpa alkohol där också) så I feel you!

2012-02-11 @ 14:40:21
URL: http://cherryredcupcakes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0