God eftermiddag!

Då var man hemkommen från jobbet. Fick åka buss för svärmor jobbade kväll. Så det tog lite extra lång tid att komma hem.

När jag var på jobbet idag så ringde min mobil. Såg att det var privat nummer men han inte svara för det var så mycket folk. När det lugnat ner sig så kollade jag igen och då hade jag fått ett inpratat meddelande. "Hej! Tack för de fina blommorna! De var verkligen jättefina! Och dina barn helt underbara.. kan vara barnvakt snart igen.."sen sa hon lite mer saker som jag inte minns. Kunde inte lyssna på meddelandet en gång till heller.. lite dåligt.
Synd att det var privat nummer. Annars hade jag kunnat hört av mig och sagt att det var fel person som hon ringt till.

Jaja.. annars har dagen varit lite sådär smårörig. Började med att missa bussen med sisådär 30 sekunder. Lagom störande. Sen är två i kassan sjuka och två läkare sjuka så det blir kaos. Men det löste sig.. lite sura miner blev det såklart. Sen var det massor med småsaker.. massor med nytt. Folk kommer och frågar saker och är otrevliga.

Ska skriva om en sak.
En patient kom angående sin släkting och ville veta saker.. Och så ville han veta namnet på en psykolog. Naturligtvis heter psykologen något krångligt och han hör inte vad jag säger och ber mig istället att bokstavera. Så då gör jag det. (Tar ett namn som slutar på samma bokstav)
Jag: Alice - A L I C E
Patient: Så säger man inte i sverige. Man säger: Adam Lisa Ivar Ceasar Eva.
Tänkte säga att så säger man inte allsde i Sverige. Jag menar, ska man rätta andra så ska man väl också ha rätt själv. Men jag höll det för mig själv. Lika bra det.. haha

Det är våååår ute nu! Varmt och skönt! Synd att vi inte har sol på balkongen nu, annars hade man kunnat sitta där och mysa. Kanske får ta en promenad sen.. ensam.
Men nu ska jag göra annat (städa)
Puss & Kram ♥

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hallå i stugan!

Nu har du chansen att vinna ett par linser.
Lär mer här -> http://rebeccaasv.blogg.se/1207658363_tvling_dags.html

Ha en trevlig dag! :)

2008-04-08 @ 18:31:43
URL: http://rebeccaasv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0