Helgen... = tidig jul.

19 december
I fredags så var det sista dagen för mig på jobbet på vääääldigt länge. Slutade lite tidigare och skyndade mig hem. Ringde O och frågade om han hade städat som han lovade. Eftersom han var ledig i fredags...
Men det hade han ju inte gjort. Jag rinde till och med och väckte honom då! Halv fyra!!! Hur som helst... Jag kom hem och vi städade tillsammans och sen åkte vi hem till mamma. Min lillebror Christian var snäll och kom och hämtade oss med bil! Vi tänkte ju åka tåg men det var ju bara att drömma om när man ska försöka boka några dagar innan jul i sista minuten.. haha
Vi kom i alla fall till mamma och hon höll på för fullt med att laga julmat. Massa gott hade hon lagat!
Så vi åt och åt och åt. och sen var det lilla julafton.
Tomten Kim kom och delade ut lite julklappar till alla. :) Kim blev aningen besviken när han insåg att jag och O inte köpt något än och att han alltså blev utan julklapp från oss.
Fick så dåligt samvete.. men jag har ju sagt att jag ska köpa mitt senare.. Han får sitt nästa gång vi ses!


Kim har ett såt under näsan så det ser ut som han blöder näsblod konstant.      


Jennie.



Oscar hade varit snäll. :)             

Kim aka. Tomten läser upp vem som ska få nästa paket. :) Och så sitter Johan där med.


Min kamera börjar bli konstig.. jag tog flera kort! Men de går inte att få upp.. väldigt tråkigt faktiskt. :(
Ja. Det var fredagen.

20 december
På lördagen åkte vi till Mias grav för hon fyllde år då. Eller skulle fyllt år. Helt tolv år! Vi åkte dit för att tända ett ljus men där lös redan ett ljus. Så vi tände ett till.
Det var längesen jag var där så det var skönt att få komma dit faktiskt. Nog för att det aldrig är speciellt kul.. men ni förstår nog.
Efter det åkte vi hem till min pappa. Jag, Oscar, Christian och Johan. Pappa bjöd på tacos. :) Och så kollade vi på Harry Potter.. xD Haha.. ingen favorit direkt.
Vi sov över där och sen åkte vi hem tidigt idag för att O skulle iväg och spela cup.
Annars hade jag gärna stannat kvar där uppe och spenderat lite mer tid med familjen.

Men men..
Det var min helg.
Nu sitter jag här och vet inte riktigt vad jag ska göra.. funderar på att skriva en packlista till Thailand.. Jo, det blir nog att göra det nu.

Ursäkta för all text.. det blev kanske rätt mkt. :P Men lite bilder gör det lite enklare att läsa, tycker iaf jag.
Vi hörs och ses senare! Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0