Sentimental - Mia

Tiden går så fort! Det är redan december! Tanken slog mig idag...att det är faktiskt över ett år sen jag flyttade ner hit. Helt sjukt!

Så hur har mitt första år i Västra Götaland varit?

Mja, kanske inte riktigt som jag hoppats och önskat. Mycket glatt men också mycket ledset. Jag har ofta saknat mina vänner och min familj. Tröst att de "bara" är två och en halv timma bort. (med tåget) Men sen ska ju det passa också...
Jo, ibland har det varit tufft. Önkar ibland att min O kunde få mig att känna mig mer som hemma.

Ska sluta vara så sentimental... försöka.

Det blev ju inte bättre när jag stod i duschen nyss. Ni vet i filmer så ser man ibland någon duscha och så ser man hur den personen tänker.. såna flash-backs visas... exakt så var det.
Tänkte på Mia. Såg allt från begravningen. Hennes lilla vita kista.  S å    s m å   k i s t o r   b  o r d e   i n t  e   f å   g ö r a s ,   f ö r   s å   s m å   b a r n   b o r d e   i n t e   f å   d ö .



Jag såg mamma och jag såg alla vita blommor. Jag såg prästen när han läste upp pappas kort som han skickat.
Jag såg Tarja.
Jag såg resten av familjen Karlsson och resten av mina närvarande.
Alla bilderna bara ploppade upp i hjärnan på mig och ville inte försvinna.
När vi kom ut ur kyrkan var hon borta. Då låg hon där nere i jorden, våran lilla Mian. Helt ensam! Det är så fel!

Great, nu gråter jag också!

Men det är inte rätt.
Jag minns att jag inte grät då, på begravningen alltså. Jag skrattade, inte för att jag var glad utan för att jag mindes henne så väl. Jag mindes bara skratt. I efterhand var jag så arg på mig själv för att jag inte kunde gråta, men det har jag tagit igen nu i efterhand. Flera gånger om!

Mia är aldrig ensam. Vill bara förtydliga det.

Jag vet att det är längesen nu, hon skulle snart fylla tolv! Tolv hela år skulle hon blivit! Kan inte alls förstå det, för det känns som för bara något år sen allt hände.
Även om det är längesen kommer jag aldrig att glömma. Mia - alltid i mitt ♥

Kommentarer
Postat av: Michelle

Klart du inte kommer glömma vännen,Minnena finns kvar. Sägs ju att Han där uppe vill ha de finaste änglarna hos sig, Mia är ju din ängel, Hon har världens bästa storasyster. Det är en sak som är säker!

2008-12-01 @ 20:35:34
URL: http://chelley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0