Ledig.

Idag är jag ledig. Gud vad skönt det är! Jag är faktiskt ledig imorn också, helt obeskrivligt skönt! :D
Sov till 11 idag. Skulle kunnat sovit mkt längre.. men måste man kissa så måste man. haha..

Måste gå ner och handla sen, vi har eko i kylskåpet. Och frysen. Det blir tungt att bära allt hem själv. Får ta cykeln så jag kan lasta lite där på. Oscar jobbar ju så han kan inte hjälpa mig.. :/

Jag vill åka till IKEA. Det är så mycket vi behöver köpa. Kanske vill åka till MIO också.. för att kolla på en soffa. Den vi har nu är faktiskt inte så vacker. Skinnsoffimage62a och fåtöljer i olika nyanser.. Vi vill ha en hörnsoffa, en stor en. I tyg. Fast de är så förbannat dyra, den som jag kikat in kostar bara 14.000:-. Haha, det har inte jag råd med riktigt. Sen behöver vi köpa en till hylla till alla dvd-filmer. Den vi har nu är full. Sen måste vi köpa en låda eller liknande som vi kan ha längst ner vid sängkanten, på golvet alltså. Just nu har vi en kartong där vilket inte är så fint. Men vi behöver ha något där så vi kan lägga kläder på. Annars hamnar de lätt på golvet.
Egentligen skulle jag vilja köpa nya möbler till badrummet också för de vi har nu har färgen flagnat bort på. Men det får vi nog vänta med. Och sen vill jag köpa ny spis. Och bygga in en fläkt med en kryddhylla över, just nu har vi ingenting. Och sen vill jag köpa ny kyl och frys. Det som vi har nu har nog funnits i huset sen det bygdes. Kylen bildar stora isklumpar längst in som ibland smälter så det bildas en stor pool längst ner. Och då går det inte att stänga dörren. Plus att hyllorna i dörren är trasiga. Ja, jag kan räkna upp massa fler grejer som behöver fixas här men det går inte att fixa allt på en gång. Så jag lugnar mig lite nu.. :P
Önskar jag hade lite mer pengar!

Kan inte han, 'Anden i flaskan' finnas på riktigt? Om alla människor skulle få tre önskningar inslagna. Gud vad bra det skulle vara.. fast sen är det klart att det skulle bli bråk. Som alltid. Inte många kan glädjas åt andras lycka. Och kanske skulle några önska andra olycka? Ja, det skulle kanske bli kaos. Men om jag vann lite pengar på en trisslott så skulle jag bli jätteglad! 10.000 i månaden i 10 år. Eller 25.000 i månaden i 25 år. Jag skulle inte klaga alls!

Nej, nu får jag ta och diska lite. Tråkigt men nödvändigt. 
Puss & kram! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0