räkna till tio.

En konversation som utspelade sig idag:

Bla bla bla bla bla....
Jag: 120 kronor kostar det då att träffa doktorn.
Patient: Nej, det stämmer inte.
Jag: Jo, det stämmer. Vad menar du med att det inte stämmer?
Patient: Nej, det stämmer inte.
Jag: Men hur menar du? Varför stämmer det inte?
Patient: Nej, det stämmer inte.
Jag: *lång tyst suck inombords, räknar till tio.*

Han ville inte betala.. men det måste man ju om man ska träffa doktorn... Jag blev aningen frustrerad.. och det blev inte bättre av att just denna person var hos just mig och tjaffsade för någon vecka sen om att han inte tänkte boka en tid utan skulle träffa en doktor på en gång. Och så var han dagens första patient för mig med..

Diskutionen fortsatte...
Patient: Jag träffade en sköterska för ett tag sen och fick betala 60 kronor.
Jag: Ja, det kostar 60 kronor att träffa en sköterska.
Patient: Men jag fick ingen hjälp.
Jag: Gjorde ni ingenting på besöket?
Patient: Jo, jag fick en tid.
Jag: Ja, men då fick du ju hjälp. Det kostar ju 60 kronor att träffa sköterskan. Och precis som jag sa sist så.... bla bla bla...
Patient: Nej, det stämmer inte.
Jag: *tyst suck och räknar återigen till tio.*

Jag var inte allt på humör för detta kände jag.. Men sånt för man väl ta ibland. Han missade tio minuter på sin läkartid av att stå och tjaffsa med mig ändå.. vilket jag också försökte förklara.. men men.. nog om det! Ska ta mig ett glas vatten.. så skriver jag ett roligare inlägg snart. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0