Torsk & räkor

Älsklingen (Figaro) fick nyss prova en ny sorts mjukmat. Torsk och räkor. Jag tror minsann att detta är hans nya favoritmat. Han liksom slängde sig över maten och åt riktigt intenstivt. haha...:P Sötnos han är!

Jag har letat hela dagen idag efter min digitalkamera men den vill inte bli hittat. Undar vart den ligger. Jag är ganska säker på att jag la den på varagsrumsbordet innan jag och O började städa här hemma. Jag skyller nog på O i detta ögonblick. Det är nog han som lagt undan den på något konstigt ställe.

För den som är intresserad kan jag tala om att igår kom farmor och farfar hit och hälsade på. Det var himla mysigt faktiskt! Först var vi här. Jag och O visade runt lite i våran lägenhet och sen fikade vi mina hembakade bullar. (Pluspoäng till mig!) O bryggde kaffe.
Jag är ju inte så vuxen än att jag dricker kaffe men O dricker ju, så han vet hur man gör. Man kan ju tycka att jag borde veta hur man brygger kaffe med tanke på att jag jobbat på café och för att jag alltid fick brygga mammas kaffe när jag var liten. (Dessutom sa hon alltid: Gud, vad gott kaffe du bryggt idag Sandra!" Men det tror jag mest hon sa för att göra mig glad. Och för att få mig att fortsätta brygga kaffe i framtiden.)
Oj, nu banar jag iväg känner jag.
Farmor och farfar var det ja.. vi var här. Fikade och satt och pratade. Vädret ute var inte det bästa, vilket var synd, så vi stannade inne tills det var dags att åka till svärmor och äta mat.
Hon bjöd på hemlagade köttbullar, potatis, gräddsås, lingon och saltgurka. Så gott som det bara kan bli!! Jag hoppas farmor och farfar tyckte det var lika trevligt som jag tyckte. Det var kul att få lite besök av folk man känner! Alltså, som man har känt länge..

Idag har jag inte gjort ett skit. Faktiskt.
Sov väldigt länge.... (får skämmas) Första gången vaknade jag vid 7 av att Figaro fått tokspel. Jag bestämde mig för att det var alldeles för tidigt att gå upp då så stoppade in öronpropparna och somnade om på fem röda. Sen vaknade jag vid ett! Fattade ingenting. "Va?!?!? Är klockan redan ett?? Har inte jag vaknar förens nu? Nej. klockan måste gå fel???" Typ.
Sen kom O hem från jobbet. Jag gick ut och gick en stund med Figaro för O ville inte följa med.
Sen åkte O för att spela match vid typ 16-17. Men han har inte kommit hem än. :( Hoppas han kommer snart.. Känner mig rätt ensam här. Isolerad.
Visst det är väl bara att gå ut. Men hur jävla kul är det? Hur kul är det att gå ut själv då? Gud vad jag saknar mina vänner uppe i Hallsberg!! Och familjen!

Nu kommer O hem.. Så ska prata lite med honom. Puss & Kram! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0