Jag är för jäkla smart alltså!

Nu är jag lite smått sur.
Eller, jag har varit det ett tag nu. Först för att O drar iväg till Liseberg med sina kompisar och lämnar mig ensam med all tvätt hemma. Igen. Och frågar inte ens om jag vill följa med.
Sen tvättar jag och tänkte effektivisera mig lite när jag såg att tvättstugan bredvid är ledig. Jag mitt smartskaft går in där, i torktummet och när jag är klar smäller jag igen dörren. Och vad händer då? Jo, såklart glömmer jag nyckeln där inne och dörren låser sig automatiskt.
Väntar på en annan som tvättade.. hon kommer inte. Ställer mig ute i dörren, får massa myggbett. Kissenödig, utan mobil. Det är helt dött ute. Tillslut kommer en ung tjej med barnvagn och jag frågar henne om hennes nyckel mot all förmodan funkar till tvättstugan. Lite tur har jag i alla fall, för det gjorde den. Hon lär väl tänkt att jag var världens vimsigaste.
O var ju inte hemma heller så han kunde jag ju inte gå upp till heller. Lägenheten var såklart också låst. Jaja, nu löste det sig tillslut. Tur i oturen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0