Hur svensk är jag?

Test "Hur svensk är du?"

[X] Ditt efternamn slutar på ...son, lund, gren, holm
[X] Du vet någon som har samma förnamn som du
[X] Du vet någon utanför din släkt som har samma efternamn som dig
[  ] I din familj är ni 2 barn
[  ] Du bor i villa
[X] Du bor i en tätort
[X] Dina föräldrar är mellan 35 och 50 år gamla
[X] Dina föräldrar har gift sig (och skilt sig)
[  ] Din pappa är yngre än din mamma
[X] Din familj har en bil av ett svenskt märke
[X] Din pappa heter Lars (i andranamn)
[  ] Din mamma heter Anna
[  ] Du har blåa ögon
[X] Du har tillgång till Internet hemma
[X] Du har egen mobil
[  ] Du har ett eget rum
[X] Du har varit i Danmark
[  ] Du har varit i Norge
[  ] Du har varit på Gotland
[X] Du vet vilken av Vänern o Vättern som är störst
[X] Du vet vad Vänern o Vättern är för något
[ / ] Din familj har en husvagn (farmor och farfar)
[X] Du känner någon som har husvagn
[  ] Ingen av dina föräldrar röker eller snusar
[  ] Du har ingen släkt som kommer från andra länder
[  ] Du idrottar minst 2 gånger i veckan
[X] Du har/ har haft en hund/katt
[  ] Du får månadspeng / studiebidrag (nej, lön)
[X] De flesta i din familj är blåögda
[X] Du äter snabbmat
[X] Du följer en serie på TV
[X] Du är kär
[X] Du är född i mars, april, juni, augusti eller december
[X] Du är blond

Multiplicera antalet kryss med 3.

Jag är  64,5% svensk

Alltså, många saker får jag inte fylla i för att jag inte bor hemma. Jag får tex inte studiebidrag utan lön... Och jag har inget eget rum för jag delar med Oscar... :P Och pappa bor i villa... och vi är inte två barn utan många fler.. :P Jaja, skitsamma. haha, inte livsavgörande test direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0