Pingsten kom två gånger i år.

Dagens bästa: På caféet, ett par kommer in för att fika. Båda två ser tvärglada ut och ler med hela ansiktet. När de sätter sig ner blir de snabbt vänner med de som redan sitter och fikar. De byter både namn och adresser!! När de sen ska gå får de hela caféet att vinka 'hej då'. Jag går ut för att hämta deras disk och märker att de glömt en sak. Jag ropar efter dom och damen kommer springandes tillbaka, säger till mig: 'Gud välsigne dig. Gud är med dig, han är verkligen med dig!' samtidigt smeker hon mig på kinden och tittar mig djupt i ögonen. I andra änden caféet står mannen och ger 200 kronor till en av våra återkommande gäster och säger till henne att hon ska köpa sig ett mål mat för pengarna. Haha... Alltså, jag undrar vart dom kom ifrån. :p jag har två gissningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0