Hur kan dom sova på natten?

Hej på er!

Ser på statistiken att ni kollat in här trots att jag inte skrivit på länge. Jag har haft mina skäl.

Först tänkte jag inte skriva idag heller men så hände det en grej som jag bara måste skriva av mig från. Herregud säger jag bara, vilka jävla idioter dom är på restaurang Maxim. Jag rekommenderar er INTE att gå DIT OCH ÄTA!!

Här kan du läsa om det som hänt innan.

Igår kväll ringde ägarens syster till mig och sa att de hade problem med internet så de kunde inte föra över min lön till mitt konto till i morgon (alltså idag). Så antingen fick jag vänta tills på måndag eller gå dit och hämta ut pengarna kontant.

Eftersom jag behövde pengarna till mat så bestämde vi att jag skulle komma in idag och hämta dom. Jag fick gå med tjejen och hennes bror som också "jobbar" där ner i källaren till deras kontor. Då säger brodern någonting på deras språk till tjejen och hon svarar att "vi redan tagit det." Så säger han till mig: "Du vet att vi vet att det är du som tagit pengarna. Vi har ett vittne. En av våra vänner såg dig ta pengarna den dagen du kom hit efter att du skadat dig."
Jag blev så jävla förbannad så ni anar inte. Började skaka och frågade om han var seriös. "Ja, han hade sett dig gå bakom baren."

Jag sa att jag var väl där för att hämta något att dricka. Då fick jag ett "pfft", som svar. Sa till honom att jag tror det var han som tagit pengarna, då sa han "Det är mitt företag, så jag får ta hur jävla mycket pengar jag vill!"

Har tänkt på detta hela dagen sen han sa det. Kom på att jag faktiskt var bakom baren en gång. Jag satt i restaurangen och åt mat eftersom jag inte kunde jobba. All personal hade fullt upp och så kom det in gäster, så för att avlasta så tog jag hand om dom gästerna som kom just då. Plus att jag hämtade dricka.

Nej, jävla pack är vad de är!

Sen, som grädde på moset så hade tjejen ändrat i min lönespecifikation. Jag sa till henne att jag skulle ha den summan som stog från börjarn men hon protesterade och sa att det är en matkostnad på 75:-/dag.
Alltså, jag orkar inte.

När jag gick därifrån var jag så upprörd att jag tror det rök från öronen på mig. Mötte ett par gäster i dörren och sa till dom, högt och tydligt: "Jag rekommenderar er INTE att äta här". Så gick jag ut. Då kom killen som sa allt det ovanstående efter mig och skriker: "Gris! Sådär säger du inte! Jävla gris!" Högt med, så hela Järntorget hörde.

Jag undrar om tidningen tycker att detta är en bra story. Kanske ska ta och ringa Nerikes Allehanda?

Kommentarer
Postat av: jennie

RING NERIKES ALLEHANDA!!!

då vill inte folk gå dit, och det förtjänar dom!!!!!

jä**a idioter säger jag bara! :@

2009-11-27 @ 16:57:01
Postat av: Anonym

RIIIIIIIING!

2009-11-27 @ 18:32:55
Postat av: Moster Sari

RIIIIIIIIIIING!!!!!!!!!!!!!!!!



moster Sari

2009-11-27 @ 19:28:51
URL: http://vitadrom.blogspot.com
Postat av: jonas

du ska absolut ringa nerikes allehanda!

2009-12-03 @ 22:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0