tomater, ärenden och pyssel

Här sitter jag och käkar tomater. Fick en hel påse av farmor och farfar när jag var där i helgen. Tomaterna är från Karintorp, har ni smakat dom? Det är verkligen skillnad på tomater och tomater för de här är så goda och nästan söta så jag käkar dom som godis. :D Gottigt!

Idag var jag riktigt duktig och gjorde massa ärenden. Först var jag till gamla jobbet för att hämta de papper jag lämnade i fredags, men då var inte chefen där så gick till arbetsförmedlingen istället. Sa till att jag jobbat och nu är arbetslös igen. Sa till henne att inte skicka dit några praktikanter och hon sa att hon inte skulle rekommendera någon att jobba där heller. Bra!
Sen tog jag en sväng till försäkringskassan där det var hundra år i kö. Två minuter innan jag vuxit fast i stolen så blev det min tur. Fixade papper på arbetsskada. Fyllde i så mycket jag kunde, gick sen tillbaka till gamla jobbet för att be dom om en underskrift samt hämta papprerna jag skrev om längre upp.
Då säger chefens syster att chefen hälsade att papprerna inte var klara än. Jag lämnade arbetsskadepappret där och sa att jag kommer och hämtar båda två imorgon lunch. Fasen om de inte har det klart då alltså.
På vägen hem gick jag in på Ica och handlade lite nödvändigheter. Köpte smörgåspapper som jag ska pyssla fram en sak av senare. Blir nog bra till slut. Ni får såklart se när det är klart.

Well well.. Nu är min skål tomater slut och jag ska gå och borsta gaddarna. Sov gott allihopa! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0