bildkaoshjälp!

Jag ett problem.

Jag har fått en jävla massa bilder från mamma. Jag hittade en jävla massa gamla bilder på cd-skivor när jag städade i källaren. Jag har redan en jävla massa bilder på datorn.

Nu börjar bildkaoset urarta och jag vette fan hur jag ska lyckas hålla ordning på alla bilder. Hur gör ni? Någon som kan ge lite tips? Just nu är det verkligen big kaos.

Jag vill att det ska vara lätt att hitta alla bilder. Jag funderar faktiskt på att gå igenom bild för bild och döpa om alla bilder med vad man ser på bilden. På Vista vet jag att man kan "tagga" bilderna, typ som det. Men, då lär jag ha att göra i ÅR framöver.

15 636 bilder i 387 mappar.


Kommentarer
Postat av: Johanna ♥ Minna

Hihi japps jag spammar :p nää men skönt att det funkar nu.

2009-10-13 @ 18:49:31
URL: http://salkert.se
Postat av: Mamma

Ja, det är inte lätt! Inte lätt att hitta även om bilderna taggas. Försök att få dem i någorlunda tidsordning i mapparna. Tror det är det bästa.

2009-10-13 @ 18:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0