Nattankar.

Nattankar som i Natt tankar och inte Natt Ankar. Ifall det var några oklarheter.

Hej hej!

Jag borde egentligen sova, för jag vill inte vända på dygnet.

Men vet ni vad?

Nej, jag kan inte lägga mig. Jag sitter här och tänker och tänker och tänker så jag blir alldeles galen. Ibland fastnar jag med blicken någonstans och kommer på mig själv med att bara sitta och snurra håret. Minns inte ens vad jag tänkt på, ibland. Persinnerna är fortfarande uppdragna och jag ser att grannen mittemot kollar på tv. Ljuset i rummet ändrar liksom färg. Fast kanske har personen i lägenheten mittemot bara somnat där framför tv:n, påslagen. Vem vet.


Jag snurrar håret.

Mina ben värker. Inte hela tiden men ibland. Man skulle nog kunna jämföra det med en envis huvudvärk. Ni vet en sån åskvädershuvudvärk som dunkar till ibland så man nästan tappar andan och måste blunda till en liten stund. Så känns det, fast i smalbenen. Det är säkert benhinneinflammation, allt stämmer in och enligt det jag läst så är det mest tålamod som verkar hjälpa. Låta det försvinna lite av sig självt typ.
Fast innan har det bara gjort ont när jag sprungit, nu har det börjat göra ont även när jag går, eller som nu, när jag bara sitter helt stilla. Så är det. Inge synd om mig, jag vet. Vill ändå gärna tycka lite synd om mig själv.
Jag tycker synd om mig själv.

Sitter här och lyssnar på musik i Spotify. Jordens bästa uppfinning tror jag bestämt. Jäkligt synd bara att det saknas en hel del låtar som jag gärna skulle velat ha med där. Jag har gjort en spellista som heter "Sanondrigt", tyckte det var lite finurligt namn faktiskt. Där i har jag lagt all musik jag någonsin lyssnat på. Allt från Agnetha Fältskog till Green Day. Nu kom Jeff Buckley - Hallelujah upp. Den musiken kan jag verkligen relatera allt till, i stort sett. Spelar ingen roll om jag är glad, ledsen, likgiltig eller whatever. Just idag känner jag mig ganska likiltig av någon anledning. Känner mig piss off på en del saker men orkar samtidigt inte lägga ner energi på det. Känner att saker kvittar. Känner liksom "skitsamma!" och "Whatever!" I don't give a fuck.

Den kommentaren jag fick nedan, angående om jag och O är på väg att bli tillsammans igen orkar jag bara inte lägga ner energi på. Jag fattar ju att det är någon i min omgivning  som ställt frågan och just därför blir jag sur över att personen inte kan skriva sitt namn. Varför vill du inte att jag ska veta att du undrar? Nej, jag stör mig på det. Blir asirriterad, på riktigt. Känns som du dömer i och med att du inte skriver ditt namn. Vet inte varför, men jag känner så.
Nu lägger jag ner massa energi på den där kommentaren i alla fall. Det är ändå bara en kommentar, jag vet.

Jag ger onda ögat till anonym.

Tre sekunder efter att jag känt som ovan får jag dåligt samvete. Jag menar inte att låta spydig eller okänslig. Tvärtom. Är kanske bara dålig på att förmedla det.

På tal om en annan sak...
När jag lyssnar på musik så fastnar jag alltid för låttexterna. En eller ett par meningar i varje låt jag fastnar för, som jag tycker är vacker eller som jag helt enkelt relaterar till.

"Time only can lead you on"

"och du var sötare än dom men jag slängde bort det igen, jag slängde bort nån slags vän"

"I know that everything's not lost"

"Sometimes even right is wrong"

"Your love is something I cannot remember."

"Jag var kär I idén om dig, långt innan vi mötts"

"Och du kan inte bara ringa så här efter 5 år
Och vara så underbar och tro jag ska falla
För jag vet att jag kommer falla"

"jag vill inte tänka framåt
men är livrädd att fastna här"


"Jag ger upp, jag orkar inte bli besviken
Som du sa
Det är dags att dra
"


Sån är jag.

Alltså, det här inlägget är ju helt sjukt. Har verkligen bara suttit och skrivit exakt det jag tänkt på. En del saker har jag skrivit och sen suddat ut, så ni inte kan läsa, så ni inte kan veta, för jag vågar inte skriva allt jag tänker på här. Alldeles för många nyfikna ögon som läser.
Hur som helst så får ni ursäkta att allt är helt osammanhängande men det är lite sammanfattning på allt som rör sig i mitt huvud just nu. Allt och lite till.


Jag fnissar åt mitt skrivande.

Nu har grannen mittimot släckt ner och alla fönster jag kan se har gjort honom sällskap. Bara jag kvar nu då. Jag ska sluta snurra håret och gå och borsta tänderna istället. Jag börjar få lite grus i ögonen faktiskt. Vill lägga mig i sängen och lyssna på låttexter men vet att jag sover dåligt då. Vaknar av musiken stup i kvarten. Tror jag gör så ändå, lägger mig och lyssnar på musik. Lyssnar texten. God natt alla! Ni sover säkert redan, skönt för er.

Puss & kram! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0