om mina ben kunde tala så skulle de be om en rast nu.

Alltså, shit vilken dag/kväll/natt!

Började jobba idag klockan 12:30 ungefär men då var det rätt lugnt. Gick igenom lite och tittade runt, åt lunch osv. Klockan 16 började det mesta dra igång, förberedelser så som sopa, torka golv, skaka mattor, dekorera maten och till slut ut med buffématen. Klockan 18 började folket komma, bara inbjudna gäster var det och jag tror de flesta var vänner och släkt. Några andra med såklart..
Det var jag och två tjejer till som var i servitrisen, en kock och två "basar", cheferna alltså som hjälpte till med lite allt möjligt.

Vet inte om ni tycker det infon är jätteintressant men det behöver ni inte tycka heller. ;P

Det gick i alla fall jättebra idag. De sa de var väldigt nöjda med min insats. :D Kocken sa att jag gjorde ett hästjobb till och med, inte illa pinkad kritik va? :) De andra jobbar nog kvar än för de bestämde att jag fick sluta nu vid tolv. Kändes lite dumt att gå innan alla andra men samtidigt så känns det lite okej med tanke på att jag jobbat 11,5 timmar! De andra tjejerna kom inte förens 17:30. Fast då hade i alla fall en av tjejerna jobbat någon annanstans innan... Hängde ni med?

När jag slutat blev jag "beordrad" att sätta mig och ta något att dricka i baren. Blev en cider. Fick dricka den fort eftersom tjejen-som-tipsade-mig-om-jobbet kom förbi och erbjöd mig skjuts hem. Och skjutsen kom fortare än väntat så nu sitter jag här lite lullig med ont i benen och fötterna.

Imorn börjar jag klockan 14 så det gäller för mig att sova nu så jag blir utvilad tills imorn. Blir nog inga större problem att somna i alla fall.

Ber jag om ursäkt för ett långt inlägg som säkert innehåller lite stav- och grammatikfel.
Fast vet ni? Det skiter jag i just nu.. och sen med. :) Puss & kram så länge

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad kul att det gick så bra! Låter som ett trevligt ställe du fått jobb på...min duktiga flicka <3!

2009-10-16 @ 01:35:39
Postat av: Moster Sari

Vad kul att de blev nöjda!!



Kramar moster

2009-10-16 @ 09:01:02
URL: http://vitadrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0