Projektarbetet 2006 del 2 - Dagen D

Jag fortsätter med att återberätta mitt projektarbete i bilder (och lite text).

Vi satt länge och funderade på vad vi skulle servera för lunch. Det var något som var tvunget att vara lättlagat. Förrätten var tvungen att stå kallt över natten eftersom vi inte hade möjlighet att laga all mat samma dag. Likaså desserten.


1
. Förrätt       |       2. Varmrätt        |       3. Dessert
1. Förrätt: Skaldjursröra, petit choux och en grönsallad
2. Varmrätt: Kyckling med ugnsrostade rotgrönsaker
3. Dessert: Vit- och mörk chokladmousse.


Anna och jag gick igenom allt servitrisen behövde veta innan alla gäster kom, samt svarade på frågor.


Dukningen.


Vi bakade lite småkakor som vi serverade till kaffet.

Sen har jag faktiskt inte så mycket mer bilder från själva "Dagen D". Det var en rätt händelserik dag så jag trr helt enkelt inte vi hann ta mer kort.

Detta är nog mest kul för mig själv, jag vet. ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0