Kasche?

Hej på er!

Jag sitter och avnjuter en kiwismoothie just nu. Så himla gottigt & dessutom nyttigt!

Var iväg och handlade förut. Från och med nu ska jag aldrig handla utan cykeln.. den gör det så himla mycket enklare på hemvägen. Jag som nästan aldrig småhandlar, utan alltid kommer ut från affären med minst tre kaschar. Det blir liksom alltid tungt och jag får stanna hundra gånger på vägen hem. Lite typiskt Sandrigt kanske...

Förresten... Ordet kasche har jag hört är väldigt "närkingskt" eller.. "närkskt"???? haha.. vad man nu säger.. Det tycks vara ett ord som mest används i Närke.. förstår ni mig? Någon som inte är från Närke men ändå vet vad kasche är? Innan ni läst det här och nu alltså...


Kommentarer
Postat av: Millan

kiwismoothie, vad har du i den?

2009-09-08 @ 19:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0