on my mind.

Åh, alltså. Nu när jag har heltidstjänst så har jag helt plötsligt pengar igen. Rätt ovant. Nästa månad får jag en rolig lön och då kommer jag börja ta igen allt det jag missat under det här ett och ett halva året jag varit arbetslös.

Faktum är att jag lagt ner x antal tanketimmar på detta och det är en hel jävla del jag behöver införskaffa. Både sådant som är nödvändigt men även sådant man behöver för att förbättra livskvalitén lite.

Lite saker jag vet att jag behöver (och inte behöver egentligen men vill ha ändå) :

Riktig mat. Är så jävla trött på att leva på pasta och sötsur sås. Vill kunna äta mat så ofta som man egentligen ska äta.. alltså inte bara en gång om dagen. Kanske min magvärk går över.
Betala igen skulder. Jag har världens bästa farmor och farfar som hjälpt mig komma på fötter. Men nu är det dags att äntligen få känna sig självständig och betala igen allt.
Riktig kattmat. Mina katter förtjänar fan det bästa och ingen jävla skräpmat.
Linser. Så jag ser. Funderar på om det finns färgade dagslinser. Någon som vet?
Mobil. Så jag slipper låna Millans.
Dator. Eftesom min dör för sista gången snart. (Det tar cirka en timme för den nu från det att man trycker på startknappen tills dess att den går att använda = Inte okej.)
Glödlampor. Fast numer heter det ju något annat... Hälften av mina lampor är trasiga och jag har fått flytta fungerande lampor från mindre viktiga ställen till mycket viktiga ställen.
Öl. Jag ska bjuda igen allt jag är skyldig alla mina vänner.
Kläder. Jag förtjänar faktiskt lite nytt.
Frisörshampoo, balsam och inpackning. Mitt hår förtjänar lite lyx.
Hårfärgning och klippning. Jag har inte klippt mig sen.... öh.... jag minns inte. Förra året?

Ja, det är väl det jag kommit fram till just nu. Förstår ni hur härligt det kommer bli att inte behöva tänka att "nej, jag har inte råd"?
Jag kan. Jag har råd. Jag är så jävla lycklig!

Utanför jobbet idag. De bygger om för fullt och det är riktigt dåligt med kunder. Regnade gjorde det också, men glad var jag ändå. :)

Nu hoppas jag bara att de vill behålla mig efter att min provanställning gått ut om ett halvår. :)

Nu ska jag gå och mysa med finaste Linus. Vindruvor och film. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0