Tips på bra nagelbandsolja?

Sen jag började jobba så har mina naglar samt nagelband verkligen fått lida. Förr var jag jättenoga med att vårda dem så de blev långa och fina. Mina nagelband var nästan alltid hela och jag hade alltid nagellack. Hatar att vara utan det nämligen. Får konstiga rysningar i kroppen för det känns som naglarna är nakna.

Men som sagt, sedan jag började jobba så har saker förändrats. Vi får inte ha nagellack på alls. (Men jag fuskar och kör genomskinligt... don't tell!) Utan nagellacket känns mina naglar så tunna. De går av, bryts och delar på sig. Nagelbanden har försvunnit. De lossnar från nageln och spricker upp. Huden runt naglarna är så torr att den också spricker upp och gör ont. Det lossnar små flikar som går in under nageln och gör svinont. Det blöder på vissa ställen.
Alltså, det är katastrof!

Idag har jag smörjt händerna med Miniderm typ hundra gånger men vet inte om det hjälpt något. Tror inte det. Bara mina händer som känns som de är insmorda med glidmedel. Not nice.

Borde kanske satsa på en nagelbandsolja eller något. Finns ju sånt bra för naglar och nagelband. Nåt tips? Den på bilden kanske?

Kommentarer
Postat av: JENNNIIEE

det finns typ något som heter nailbutter som ska vara asbra :) fast jag vetefasen vart man köper de xd

2010-03-22 @ 21:02:25
URL: http://foolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0