Vailkhen lainjeh jaickh dauh pau gaumnausiet?

Mysnatt. Sov hemma hos Linus för andra gången någonsin. Fast den här gången var så himla mycket mer pirrig än förra gången. Igår skulle jag nämligen träffa Linus pappa och tjej för första gången. Shit pommes vad nervös jag var! Brukar aldrig bli så jättenervös men den här gången var det extremt. När jag stod utanför porten, redo att gå in, blev jag tvungen att ringa Linus så fick han komma ner och möta mig. haha...
Tog några djupa andetag. Finaste så åt mig att ta det lugnt. Han lovade att hans pappa var snäll. :P Inte för att jag trodde något annat men ändå.

Det gick i alla fall bra. Vi träffades totalt i bara tjugo sekunder kanske, för resten av kvällen spenderades på rummet. Haha, exakt som när man var yngre och fortfarande bodde hemma.

Idag ska jag dit igen, på middag. Herregud. Idag är jag, om möjligt, ännu mer nervös än igår. Jag är nervös för att han ska tycka jag är korkad som inte förstår vad han säger. Linus är ju skåning vet ni, alltså hans familj också. Jag kommer inte förstå ett ord av vad han säger. Ni som hört Linus prata och tycker han pratar bred dialekt ska höra hans pappa. Här snackar vi Skånska. Skånska med stort S. Undrar hur många gånger man kan säga "va?" innan det börjar bli irriterande. Kan man låtsas man hör efter sjunde gången och bara chansa fram ett svar och hoppas att det passar in?
"Jauohaou, vauh jehourde dauh pau gaumnausiet, vailkhen lainjeh jaickh dauh?"
-Va?
"Jauh, pau gaumnausiet, vailkhen lainjeh jaickh dauh?"
-Jag förstår inte... (dör inombords)
"Vailkhen lainjeh jaickh dauh pau gaumnausiet?"
- Jo, men det är bra.. tackar som frågar! (?)


Hoppas Linus agerar tolk så situationer som dessa slipper uppstå. Alltså, jag är såååå jääääävla nersvööööös!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0