Cellförändringar.

Okej. Jag har funderat fram och tillbaka hela eftermiddagen nu ifall jag ska berätta det här eller inte.
Fortfarandre är jag inte säker på om det kanske är något jag borde hålla för mig själv.

Men det är såhär.

Det året kvinnan fyller 23 år kallas hon till cellprovtagning för livmoderhalscancer. För ett par veckor sedan var det min tur.

Idag fick jag ett brev hem där det står att de upptäckt måttliga cellförändringar hos mig. Jag är rädd. Grät när Linus läste brevet för mig. Om två veckor ska jag på ett till besök där de ska ta bort de förändringar som finns och se på det vidare.

"Lindriga cellförändringar läker ofta ut av sig själva och därför räcker det ofta med att göra en ny kontroll efter omkring ett halvår för att se att cellförändringarna försvunnit. Behandlingen vid måttliga eller svåra cellförändringar går ut på att så skonsamt som möjligt ta bort hela den förändrade vävnaden." Källa.

Cellförändringar är inte cancer
Cellförändringar kan ibland vara förstadier till cancer på livmoderhalsen, men kan också vara tecken på en tillfällig virusinfektion.

En kvinna på kvinnokliniken försökte lugna mig lite idag och nog lyckades hon lite. Men fan, jag är ändå rädd.

Jo, nu vet ni. Det är säkert ingenting och jag är säkert orolig helt i onödan. Eller hur?

Kommentarer
Postat av: camilla

Få se bild på ringen! :D

2010-11-07 @ 18:32:09
URL: http://camillaochmartin.blogg.se/
Postat av: camilla

Oj skrev på fel inlägg.. Håller tummarna för dig att det inte är något allvarligt!

2010-11-07 @ 18:33:34
URL: http://camillaochmartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0