idiotjävel

Just det, kom på att jag ju MÅSTE berätta om en sak som hände på jobbet idag.

Allt var som vanligt och flöt liksom på. En kille kommer in som pratar i telefon.. han går runt lite och stannar till vid lattemaskinen. Han lägger på luren här någongång. Han trycker igång en latte utan att ställa någon mugg under. Jag har en annan kund i kassan men tänker jag ska ner och hjälpa honom. Helt plötsligt hör jag bara en stor smäll och inser att killen dunkat näven in i någonting. Jag springer ner mot honom pekar med hela armen mot utgången och säger: "Vad håller du på med? Ut härifrån! Nu! Ut härifrån!" Jag minns inte allt härifrån eftersom min puls är uppe i 180 och allt jag kan fokusera på är att han går ut. När jag går in igen och ner till lattemaskinen så ser jag att han slagit sönder hela den. Jag ringer då ena chefen som utbrister: RING POLISEN!! Sagt och gjort. De vill veta hur han såg ut för att de ska kunna hitta honom men jag minns inte mer än att det var en kille typ.
Som tur är har vi allt på band och polisen lyckas få signalement på killen.
Nu hoppas jag de hittar killen!! Nästa gång är det jag som trycker på larmknappen på en gång! Chefen berättade för mig vad som skulle kunna hänt om allt ville sig illa. Killen var antagligen hög (ser så ut på bandet) och hade han haft något vapen på sig så skulle han antagligen använt det mot mig.
Jodå, det är lätt att vara efterklok vill jag lova.

Det var efteråt chocken kom, tror jag. Fan vad jag skakade ett tag där. Jag fick lämna mina uppgifter till polisen så nu får vi se vad som händer med detta i framtiden.
Lärorikt ändå. Chefen sa att hon och jag reagerar likadant ungefär. Tänker inte alls på egen säkerhet. :P

Aja, det var bara det jag ville. Nu måste jag sova. Natti natti :)

Kommentarer
Postat av: TinA

Fyfasiken vad läskigt :S Tur att det gick såpass bra som det gjorde nu :S

2011-02-28 @ 14:14:52
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0