Mystery shopper

Igår kom mystery shopper till mitt jobb. Jag vet inte om ni redan vet vad det är, men om ni inte vet så tänkte jag förklara det.
Det är en man eller kvinna som jobbar under uppdrag av olika företag. I detta fall under Pressbyrån. Denna person ser inte lika hemlig ut som personen på bilden men har i förväg ett uppdrag som hon eller han skall genomföra när den besöker butiken.
Igår blev det min tur att ta emot.
Vi vet inte om i förväg att de ska komma, vilket är själva poängen.
Det kom in en kvinna med barnvagn som ville köpa korv. Jag merförsäljde (heter det så? Kändes så konstigt att skriva.) dricka till henne men hon skulle vara lite klurig och ta en dricka som inte ingick i menyn.
Vi ska "hjälpa kunden" att välja det billigaste alternativet och allt sånt där och hon gick på mitt spår och valde menyn. Och så stämpelkort. Yes!
Jag hade lite på känn att det var mystery shopper och jag blev så jävla nervös.

Vi har en intern tävling hos oss där den som får 100% i betyg får en liten present.
Nu får jag vänta i en vecka för att se resultatet. Hoppas jag fick 100!!
Jag kanske inte log tillräckligt. Hmmm...

Lite roligt är att jag tror inte ens hon hade ett barn i barnvagnen. Snacka om luring. ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0