mysafton.

Var hälsade jordbor. Kommer ni ihåg han utomjordingen som gick på barnprogrammen när man var liten. Kommer ej ihåg vad han hette nu. Måste komma på det. Återkommer om det. Han sa ju i alla fall alltid så. Var hälsade jordbor. Eller något liknande.

Här sitter jag och lyxar till det med lite smågodis. Vi har haft en liten myskväll framför tv:n. Det behövde vi efter allt upplockande, undanplockande, inplockande, uppbärande och nedbärande.


Jag ser ut lite som ett troll i håret. Var med mamma, hennes kille, Jennie och min kusin Martin till Jaris jobb, tidigare ikväll. De har en avdelning där de har bubbelpool, bastu, solarium osv. Det var väldigt avslappnande och lite lyxigt med. Jag solade så länge att det känns som jag legat på stranden. I Thailand. I en vecka. Stackars lill-hyn. Åldrade just med femtio år.


I övrigt är det i stort sett klart. Under kvällen har vi funderat på hur vi ska dekorera tomma ytor. Jag vill ha hundra fotografier överallt. Björn vill typ motsatsen. Men vi kompletterar varandra bra. Båda får kompromissa lite och jag tror faktiskt resultatet blir grymt ändå. Jag är jättenöjd med hur det ser ut nu. Det som är kvar att göra är att sätta upp några hyllor. Det skulle gjorts under dagen men vi kom på att vi inte har något vattenpass. Och det är dumt att chansa. Jag lärde mig nämligen igår att ögonmåttet inte är det bästa. Vi skulle köpa rullgardiner till sovrummet. När vi kom hem såg vi att rullgardinen skulle vara dubbelt så brett mot vad vi köpt.

Dagens lärdomar:
  • inte sola längre än 20 minuter åt gången. Helst inte alls.
  • ej tro mitt ögonmått.
  • Björn är en riktig handyman.
  • Mina ögon gillar att se Björn med verktyg i hand.
  • Jag ska köpa bh:ar med större kupa.

Den där sista punkten pratades det om i omklädningsrummet innan. Tänk vad man kan lära sig mycket av sin mamma och lillasyster.

 

Nu ska jag väcka min nalle som har slocknat på min fot. Hoppas han slocknade av trötthet och inte av eventuell tåbira. Hörs och syns folket!


Kommentarer
Postat av: TinA

Är det typ Alf du tänker på? Jag hörde sällan vad man sa på barnprogrammen, men jag minns ju och har hört/sett på senare år vad programmen handlade om. :P



Härrrrrligt att ni är snabba med grejerna! Det ska ni ha cred för, jag tror vi blev av med den sista flyttlådan igår faktiskt. Alltså att den hamnade hela vägen ner till källaren istället :) Ser verkligen fram emot att se er lägenhet! JAg o Sara pratade om det igår, att just för att ni har varit så förväntansfulla med inflyttningen o allt så har vi andra också blivit det, typ som att det är vi själva ska flytta in haha :P

2012-02-26 @ 10:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0