rensdax.


Hej på er! Här ligger jag och har tråkigt. Ska snart plocka ner alla julsakerna och när jag ändå gör det så tänkte jag sortera bland lådorna och slänga trasiga saker osv. Hur kommer det sig att just julsakerna har en förmåga att sparas även om de är trasiga? Är det någon som känner igen sig? Typ, "den här julslingan har inte funkat på fem år men nästa år kanske jag kan laga den?" Eller, "den här tomten är ju sååå söt, den kan jag ju bara inte slänga? Vadå, luvan ska sitta sådär? Ja, det ska inte vara någon färg kvar just där. Den är antik. Den kan ha ett värde. Okej, den har ett högt affektionsvärde!!"

Men nu ska jag vara opartisk i mitt rensande. Är den trasig så är den. Okej. Wish me good luck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0